Buscar
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
Prática pedagógica dos professores de Educação Física no processo de inclusão escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008)
Was verified through this study practises it pedagogical of the professors of Pertaining
to school Physical Education and the opinion of the Pedagogical Coordinators in
relation to the inclusion of pupils with educative ...
O professor de Educação Física Escolar e a formação de alunos crítico-reflexivos: realidade, possibilidade ou utopia
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008)
The objective of this study was to comprehend the way the pedagogical practice of the
Physical Education teachers is done in three different schools (the public – in charge of the city and the state - , and the private ...
A participação dos professores em processos de formação continuada, em serviço
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-08-26)
This article presents an analytical characterization about physical education teachers’ ways of
participation in the “Continuous Formation Course: actions of CEFD-UFSM and Physical
Education teachers from Quarta Colônia ...
Educação Física Escolar: a ação pedagógica e sua legitimação enquanto prática social na escola itinerante do MST
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-08-26)
This article presents a research that investigated the pedagogical action in the Physical Education classes and its legitimization as a social practice in the Itinerant School “Filhos de Deus”, in the camp “08 de Março”, ...
Contribuições da praxiologia motriz para a concepção crítico-emancipatória
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-08-28)
El presente trabajo consiste en debater la posibilidad de contribuciones efectivas de la
Praxiología Motriz para el abordaje Crítico-Emancipatoria. Consiste en una aproximación
entre esas temáticas, a través del análisis ...
Contribuições da praxiologia motriz para a abordagem crítico superadora
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-12-22)
This study aims to propose a rapprochement between two topics that are inherent in
the field of knowledge of Physical Education: a critical approach and Praxiologia Motriz. We
believe that through the ownership of these ...