Buscar
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
Jogos e brincadeiras: uma análise das relações de gênero através dos estudos culturais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-03-27)
The School Physical Education has been playing rules and different behaviors of boys and girls , children in playful environment attribute significance and meaning to the play and the play , using gestures and attitudes , ...
A prática pedagógica de Educação Física a partir do enfoque crítico-superador em escolas indígenas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014)
The present work aims to bring contributions to teaching physical education in
the Indian context, and its theoretical basis-critical surpassing vision, seeking to
bring that advances our reference points to the indigenous ...
A produção de conhecimento sobre educação de jovens e adultos no âmbito da educação física
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-03)
A formação do CEFD/UFSM e da FACDEF/UNT: um estudo comparativo sobre o predomínio dos conhecimentos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-02-25)
Este trabajo tiene el interés de entender la relación de América del Sur, Argentina y Brasil, en la formación en educación física entre dos universidades de diferentes países, y como la condición de países del capitalismo ...
PIBID/Cultura esportiva da escola: o processo formativo de bolsista em educação física
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-08-29)
O processo de construção dos saberes docentes de professores de Educação Física atuantes em escolas de educação especial
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014)
This investigation aimed to analyze the process of construction of knowledge teaching of physical education teachers acting in schools of Special Education. The study was characterized with qualitative descriptive and ...
O teatro e a Educação Física Escolar: um diálogo sensível na formação inicial de professores de Educação Física
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014)
This study aimed to identify the possibilities of a sensitive and interdisciplinary dialogue between theater and Physical Education, through the study of embodiment, in order to contribute to the initial training of teachers ...