Buscar
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
TIC e sala de aula uma investigação sobre o uso do celular na aula de Educação Física
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-07-12)
This paper presents a study conducted in the Specialization in Information Technology and Communications Education, Federal University of Santa Maria. Aims to analyze the possibilities and limits of the use of cell phones ...
O uso das tecnologias da informação e da comunicação no processo de alfabetização em comunidade de descendentes de quilombolas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-07-11)
Tecnologias assistivas no ensino superior: um estudo de caso na UFSM
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-07-12)
The present study aimed to understand, based on practical experiences contextualized the knowledge acquired by a group of teacher (s) that work in higher education, Federal University of Santa Maria / RS, the ways in which ...
As tecnologias da informação e comunicação na educação infantil: jogar e brincar, uma forma de aprendizagem
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-07-11)
The present article addresses the utilization of Technologies of
Information and Communication in the Infantile Education through games and
plays. The aim was to evaluate how the teachers of Infantile Education work
with ...
Percepções sobre o uso das tecnologias da informação e comunicação (TIC) no estágio supervisionado do curso de Licenciatura em Matemática a distância da Universidade Federal de Pelotas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-07-11)
The present study aimed to analyze the perceptions of the use of information and communication in supervised training course in Mathematics distance of the Federal University of Pelotas technologies. In this context, a ...
O professor de educação infantil e o uso de TICs em sala de aula
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-07-12)
This study was aimed to identify how the technology use can contribute in the acquisition of cognitive skills and how the teachers are utilizing them, based on practical experiences contextualized in the acquired knowledge ...