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dc.contributor.advisorMarques, Camila da Silva
dc.creatorDotto, Nicolle
dc.date.accessioned2022-06-14T17:07:53Z
dc.date.available2022-06-14T17:07:53Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/24819
dc.description.abstractThis work addresses the theme of the power of narratives in communication strategies and seeks to identify which strategies in this regard were used by the influential celebrity Manu Gavassi on the Instagram social network so that media products could converge between the media (TV and internet) during their participation in 20th edition of the Big Brother Brazil program. In order for the study to be possible, a bibliographical research was carried out on the concepts of mediatization, transmedia, celebrities and influential celebrities, in addition to elucidating what reality shows are. For that, as support to these researches, we applied the methodology of documental nature. Still, as a research method, a case study was carried out on the celebrity Manu Gavassi and his performance on the social network Instagram during the BBB 20, through the intratextual analysis of audiovisual products, in addition to identifying the benefits of storytelling achieved. As a result of the work, we identified several of these benefits in all of the analyzed videos of Gavassi's strategy, and, thus, we justify that the success of the strategy and materials was only possible through his storytelling narrative.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectStorytellingpor
dc.subjectEstratégiapor
dc.subjectRedes sociaispor
dc.subjectBig Brother Brasilpor
dc.subjectManu Gavassipor
dc.subjectNarrativeeng
dc.subjectStrategyeng
dc.subjectSocial networkseng
dc.subjectBig Brother Brazileng
dc.titleO poder das narrativas no contexto transmidiático: BBB 20 e o caso Manu Gavassipor
dc.title.alternativeThe power of narratives in the transmedia context: the Manu Gavassi caseeng
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãopor
dc.degree.localSanta Maria, RS, Brasil.por
dc.degree.graduationComunicação Social - Relações Públicaspor
dc.description.resumoEste trabalho aborda a temática do poder das narrativas em estratégias de comunicação e busca identificar quais estratégias nesse sentido foram utilizadas pela celebridade influenciadora Manu Gavassi na rede social Instagram para que os produtos midiáticos convergissem entre os meios (TV e internet) durante a sua participação na 20o edição do programa Big Brother Brasil. Para que o estudo fosse possível, foi realizada uma pesquisa bibliográfica acerca dos conceitos de midiatização, transmídia, celebridades e celebridades influenciadoras, além de ter sido elucidado o que são reality shows. Para tanto, como apoio à estas pesquisas, aplicamos a metodologia de cunho documental. Ainda, como método de pesquisa, foi feito um estudo de caso sobre a celebridade Manu Gavassi e sua performance na rede social Instagram durante o BBB20, por meio da análise intratextual dos produtos audiovisuais, além da identificação dos benefícios do storytelling alcançados. Como resultado do trabalho, identificamos diversos destes benefícios em todos os vídeos da estratégia de Gavassi analisados, e, assim, justificamos que o sucesso da estratégia e dos materiais só foi possível por meio de sua narrativa storytelling.por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Ciências Sociais e Humanaspor


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