dc.creator | Basso, Berenice Geschwind | |
dc.date.accessioned | 2022-11-01T13:07:05Z | |
dc.date.available | 2022-11-01T13:07:05Z | |
dc.date.issued | 2002-10-09 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/26724 | |
dc.description.abstract | Playful Education: a mediation to the process of infantile
development, is a study had on the theories that currently have unmasked
and identified the interactions of the educative process as principle of
mediation between the citizens that if relate and change experiences, in
infancy, giving felt human to the practised shares. The boarding of the
concepts on playing, trick and game is visualized as elements of essential
bedding for the organization of the directed educational projects to the
infantile education. The gotten results and the application of relative
instruments to " playing of... " had supplied to conjugated knowledge of
abilities and attitudes of children who englobaram its to know in the related
expressions the values, religiosidade, aesthetic ethics and, hierarchy, power,
sexuality and preconception, through the references and customs in the
papers that had assumed during the carried through meeting. The human
direction of the practised shares had been express for the attitudes related to
the work, education, solidarity, care, fear, protection, health, feeding,
shelter, family and confraternização. All these situations had been
recorded, leaving filed an important document on the daily one of the
infantile school. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Educação | por |
dc.subject | Lúdico | por |
dc.subject | Psicologia infantil | por |
dc.subject | Educação lúdica | por |
dc.subject | Desenvolvimento infantil | por |
dc.subject | Jogos | por |
dc.subject | Recreação | por |
dc.subject | Crianças | por |
dc.subject | Brincadeiras | por |
dc.title | Educação lúdica: uma mediação ao processo de desenvolvimento infantil | por |
dc.title.alternative | Playful education: a mediation to the process of infantile development | eng |
dc.type | Dissertação | por |
dc.description.resumo | Educação lúdica: uma mediação ao processo de desenvolvimento
infantil, é um estudo sobre as teorias que atualmente têm desvendado e
identificado as interações do processo educativo como princípio de
mediação entre os sujeitos que se relacionam e trocam experiências, na
infância, dando sentido humano às ações praticadas. A abordagem dos
conceitos sobre brincar, brincadeira e jogo é visualizada como elementos de
essencial fundamento para a organização dos projetos educacionais
voltados à educação infantil. Os resultados obtidos e a aplicação de
instrumentos relativos ao “brincar de...” forneceram conhecimentos
conjugados de habilidades e atitudes de crianças que englobaram seus
saberes nas expressões relacionadas a valores, religiosidade, ética e estética,
hierarquia, poder, sexualidade e preconceito, através das referências e
costumes nos papéis que assumiram durante os encontros realizados. O
sentido humano das ações praticadas foi expresso pelas atitudes
relacionadas ao trabalho, educação, solidariedade, cuidado, medo, proteção,
saúde, alimentação, abrigo, família e confraternização. Todas estas
situações foram gravadas, deixando arquivado um importante documento
sobre o cotidiano da escola infantil. | por |
dc.contributor.advisor1 | Gil, João Pedro de Alcântara | |
dc.contributor.advisor1Lattes | X | por |
dc.contributor.referee1 | Freitas, Soraia Napoleão | |
dc.contributor.referee2 | Faria, Nedison | |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/9113029921599086 | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.department | Educação | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Educação | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |