Buscar
Itens para a visualização no momento 1-9 of 9
Escola inclusiva: uma escola, uma realidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
This monograph aims to determine how the educational process of students with
disabilities in regular schools in the city of Minas Divinolândia. The work aims to
investigate and discuss in a context of inclusive education, ...
O processo de inclusão escolar: estudo de caso de uma aluna autista
(Universidade Federal de Santa Maria, 2007-12-01)
It is considered that the educational practice should respect differences and work submitted by students in accordance with the educational needs assessed by educator, or as special needs must be changed in order to develop ...
Entre os caminhos da inclusão as práticas se modificam. E a avaliação como fica?
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
A eficácia e adequação da utilização de objetos de aprendizagem com alunos especiais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2012-11-23)
The present study was designed in order to get people to reflect on the importance of communication exists when using a Learning Object in the middle school, and especially when dealing with special students, regarding ...
A importância da afetividade na relação entre professor e aluno com déficit cognitivo para a aprendizagem e o processo de inclusão
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)
Aspectos da prática pedagógica relacionada à educação inclusiva nas classes regulares de ensino
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-06)
This research aims to investigate the inclusion of students with Down syndrome to
the dynamics of the classroom of regular education. The overall objective of the
article was to describe and reflect on the difficulties, ...
Libras como instrumento de inclusão
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)
O objetivo deste artigo é analisar as práticas pedagógicas aplicadas aos alunos
surdos e avaliar os benefícios do letramento bilíngue para os mesmos, no processo
de aprendizagem e inclusão social. A Língua Brasileira de ...
O processo de inclusão de crianças com deficiência: uma análise em uma escola municipal de educação infantil da região norte do RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-01-15)
The reality of each deficient student is unique. There are no universal criteria for how it should be for teaching with students with disabilities. The educator must observe, ask, analyze to understand the needs of each ...
Processo de alfabetização: um olhar sobre o uso da Rádio Escola como ferramenta de aprendizagem
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-12-20)
The project called "Playing and Learning: we communicate?" During his journey included the creation of a radio class that has existed for a year and involved 20 students of the second year / third year of elementary school, ...