Buscar
Itens para a visualização no momento 1-9 of 9
Práticas pedagógicas e a inclusão escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12)
Entre os caminhos da inclusão as práticas se modificam. E a avaliação como fica?
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Um estudo de caso: inclusão, professores e suas práticas pedagógicas na educação de surdos nas escolas públicas de Feira de Santana BA
(Universidade Federal de Santa Maria, 2011)
Aspectos da prática pedagógica relacionada à educação inclusiva nas classes regulares de ensino
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-06)
This research aims to investigate the inclusion of students with Down syndrome to
the dynamics of the classroom of regular education. The overall objective of the
article was to describe and reflect on the difficulties, ...
Centro educacional e escola regular: uma parceria a favor da inclusão de crianças com necessidades educacionais especiais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2011-01-17)
This paper presents some dilemmas for many educators regarding the process of inclusion
of pupils with special educational needs in mainstream schools, addressing the importance of
preparing both materially and personally ...
Práticas pedagógicas no processo de inclusão
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-11-20)
Um estudo sobre as práticas pedagógicas dos professores frente aos alunos com défict cognitivo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)
Interfaces da gestão escolar: o ensino colaborativo e a gestão das práticas pedagógicas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2017-08-31)
Collaborative actions between Special Education and regular school teachers have been discussed as a potent possibility to the process of students’ learning and development, from the organization of pedagogical practices ...
Os desafios e barreiras das ações educacionais em relação aos alunos surdos matriculados em escolas básicas: um estudo bibliográfico
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-02-25)
The approaches to the teaching of Brazilian Sign Language (Libras) in elementary schools have been manifested, especially by the scenario of Deaf Studies that starts from research on understanding deafness as a political ...