Buscar
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
A percepção dos professores de educação infantil em relação à contribuição da ludicidade no processo de ensino-aprendizagem
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-21)
This academic work is subject playfulness in kindergarten, highlighting the educational reality of a school municipal schools in the city of Serafina Corrêa, RS, in the perception of teachers working in kindergarten. We ...
O recreio dirigido e o recreio livre em duas escolas do município de São Francisco de Paula/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-21)
Ludicidade e desenvolvimento motor
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-20)
A realidade da educação física escolar nos anos iniciais: percepção dos professores sobre a utilização do lúdico e da recreação para a promoção do desenvolvimento motor infantil
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-20)
This study investigates the reality of physical education in the early years of primary education in a school of the state public school system in the state of Rio Grande do Sul, where, according to current legislation, ...
A ludicidade nas aulas de Educação Física nos anos iniciais do ensino fundamental no município de Sapiranga - RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-21)
This study aimed to analyze the playful contribution to the development of children in physical education classes in the early years of elementary school in the city of Sapiranga-RS. Sought also know the importance of play ...
As experiências de movimento humano e o lúdico na aprendizagem na educação infantil
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-28)
The presente conclusion research course has as the main purpose to answer the followingnquestioning: Ascertaining to the contribuition from experiences oh humam movement into childish Education.
As specific purpose it ...
A dança no ambiente escolar: uma reflexão a partir da percepção docente
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-20)
In the Educational process the dance education can not be seen only as a set of
movements to be performed, or skills to be repeated several times. It is usually only a
placeholder for year-end shows; but contribute in ...