Buscar
Itens para a visualização no momento 1-9 of 9
Do aprender ao ensinar álgebra: formação de futuros professores que ensinam matemática
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-02)
This Master's dissertation in Mathematics Education, from the Graduate Program in Mathematics Education and Physics Teaching at the Federal University of Santa Maria - UFSM, has as its theme the teaching and learning of ...
Uma investigação sobre a formação docente e a integração das tecnologias da informação e comunicação nos cursos de licenciatura em física dos Institutos Federais do estado do Rio Grande do Sul
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-18)
Nowadays, Information and Communication Technologies (ICT) are present in the daily lives of people in many sectors, including the equipment and entertainment industries. Thinking about teacher training, the literature ...
Atividades educacionais empregando realidade aumentada mobile para o ensino de força e movimento
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-17)
This research was developed through an extension project of the Federal University of Santa Maria, which is integrated by Prof. Dr. Cesar de Oliveira Lobo. To carry out the work, there was an intervention at the State ...
Área de figuras planas: uma análise de produções stricto sensu
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-08-20)
The main goal of this research is to map and analyze stricto sensu productions in the area of teaching available in the catalogue of thesis and dissertations from Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior ...
Proposição de uma UEPS para o ensino de FMC: uma forma alternativa a desafios enfrentados por professores de física ao trabalhar com o tema em escolas estaduais de Uruguaiana-RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-18)
In this study, we propose and discuss the possibility of teaching Modern and Contemporary Physics (MCP) through a Potentially Meaningful Teaching Unit (PMTU), developed with the objective of aiding Physics teachers at ...
O estudo da acústica a partir de unidades de ensino potencialmente significativas: contribuições para uma aprendizagem significativa
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-04)
This investigation presents the results obtained from the elaborating and implementing of a Potentially Meaningful Teaching Unit (PMTU) on the concepts of Acoustics. The following research is based on David Ausubel’s ...
Significados externalizados por alunos da EJA frente à resolução de questões sobre o tema educação financeira
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-08)
This Dissertation aims to investigate evidences of significant critical learning in the process of solving activities proposed in the Youth and Adult Education (EJA) modality, involving as theme Financial Education. The ...
Progressões geométricas através da resolução de problemas: contribuições ao licenciando em matemática
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-08-14)
This dissertation presents an investigation, as a case study, undertaken in the second semester of 2019, on the teaching of Geometric Progression (PG) using the Teaching-Learning-Evaluation Methodology of Mathematics through ...
Educação escolar quilombola: a matemática presente em materiais publicados no site do Ministério da Educação
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-11)
The main objective of this research was to analyze if and how the mathematical content is approached in the materials published, available in the platform of the educational modality Quilombola School Education (QSE), on ...