Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
Políticas públicas para EJA: em que contexto estão inseridas?
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005)
Como os professores gestores podem participar da formação do cidadão
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005)
Desafios e perspectivas em educação de jovens e adultos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005-08-17)
The popular education, since it has not been a priority in the educational public politics in Brazil, has generated, along its history, too many excluded people from the formal teaching system. Nowadays, there are some ...
A interdisciplinaridade na prática cotidiana dos professores das séries finais do ensino fundamental
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005)
A democracia e a participação no contexto escolar - um estudo de caso
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005)
Os desafios da gestão educacional junto aos novos professores que vivenciam práticas avaliativas na sua formação inicial
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005-12-23)
This research is inserted in the ambit of the studies about the challenges of the educational
management with the teachers who experienced specific evaluation practices in their initial
education. The specific objective ...
Comprometimento político do professor de Geografia como membro da gestão escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005-08-22)
This monographic work presents the positioning politician of the two teachers
of Geography of the only state school of Average Education of the city of Restinga
Seca/RS. Using of the concept of space of the possible ones ...
O papel da equipe diretiva na construção de um trabalho pedagógico concreto: um estudo de caso
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005)
The objective of this study is to understand, through the differentiation between
"abstract" and "concrete" work, the role of the directive group as well as other elements
which are involved in the school context. The ...
Inclusão: um olhar reflexivo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005-03-15)
In tlhis work it was analyzed in a research of teachers’ continuous
formation, in a refexive glance of the point, of view of the used strategies,
verifying its contribution to the process of the professsionals’ reflection ...
A participação dos pais na gestão de uma escola núcleo do município de Santa Maria
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005)