Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 205
Violência na/da escola: entre análise de práticas escolares e produção de sujeitos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-10-20)
Esta Disertación fue desarrollada en el Programa de Posgrado en Políticas Públicas y Gestión Educativa, en la línea de investigación de Gestión Pedagógica y Contextos Educativos (LP2), articulada con los estudios sobre ...
Impacto social do mestrado profissional na formação permanente dos professores da rede municipal de Santa Maria – RS: contribuições dos egressos do PPPG/UFSM
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-16)
The presente study is inserted in the Postgraduate Program in Public Policies and Educational Management (PPEM) Federal University of Santa Maria-RS(UFSM), developed in the research line I: Public Policies and Basic and ...
A linguagem teatral no AEE como prática de inovação interdisciplinar: narrativas de experiências de uma professora junto com alunos do ensino fundamental
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-10-09)
This study, which presents a research of qualitative approach, developed with the autobiographical method, ruled by narrative, addresses the thematic of the relation between Theatre and Inclusive Education at Specialized ...
Perspectivas de democratização da gestão educacional e escolar em Quevedos/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-03-04)
This work is part of a master's research, linked to the MPS (Master of Professional Studies) in Public
Policy and Educational Management at the Universidade Federal de Santa Maria (Federal University
of Santa Maria in ...
Gestão administrativa de secretarias integradas de cursos de graduação na UFSM: uma perspectiva de modernização e inovação
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-03-11)
This professional master's thesis is connected to the Research Line of Policies and
Management of Basic and Higher Education of the Postgraduate Program in Public
Policies and Educational Management of the Center for ...
Avaliação e impacto social de cursos na pós-graduação: perspectivas de egressos dos mestrados profissionais da UNIPAMPA – campus Bagé
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-01-31)
The study was developed between the graduate program in Teaching at the
University Federal do Pampa (Unipampa) – Campus Bagé and the graduate program
in Public Policies and Educational Management at the Federal University ...
Escola Municipal de Educação Infantil Paraíso da Criança em Agudo/RS: processos de documentação pedagógica na creche
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-02-23)
The present paper researched which experiences allow us to observe democratic
processes which enhance pedagogical practices on childhood school from
documentation produced in the last 5 years on Child Education Day Care, ...
O desenho universal para a aprendizagem: uma abordagem no retorno ao ensino presencial durante a pandemia da Covid-19
(Universidade Federal de Santa Maria, 2023-03-30)
The present study was carried out in the Public Policies and Educational
Management Program, in Research Line 2 - Management of Pedagogical Practices
and is linked to research produced within the scope of the Nucleus of ...
Diálogos auto(trans)formativos com professores do ensino médio noturno: uma proposta para uma nova práxis educativas em uma escola estadual de ensino médio
(Universidade Federal de Santa Maria, 2017-01-10)
En esa disertación de Maestría Profesional en Políticas Públicas y Gestión Educacional, en la línea de investigación Gestión Pedagógica y Contextos Educativos en el Centro de Educación/UFSM, constituimos el estudio del ...
Resgate de experiências em uma escola de ensino médio para conhecimento acerca dos desafios na (re)construção de um currículo integrador
(Universidade Federal de Santa Maria, 2023-02-10)
The following research is an approach to the topic of curriculum, focusing on the possibility of
implementing an integrative curriculum proposal. The context is a state high school in the
period from 2020 to 2022, during ...